NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

WhatsApp for Business
in de Automotive

WhatsApp groeit snel in de automotive branche. Het kanaal geeft merkdealers en leasebedrijven de mogelijkheid om op een innovatieve en laagdrempelige manier in contact te komen met prospects, leads en klanten.

Zet je klant achter het stuur

Als autobedrijf heb je het liefst een hoge bezetting en snelle doorlooptijden in de werkplaats. Zo behaal je het maximale rendement op onderhoudsafspraken.

Met de WhatsApp Business stuur je eenvoudig afspraakherinneringen, tussentijdse updates, mobiele betaal linkjes en follow-ups om frictie te verminderen en alle interacties met je klanten soepeler, sneller en gemakkelijker te maken.

 

Ervaar het verschil

Communiceren met potentiële autokopers via hun favoriete messaging app heeft voor autodealers en leasemaatschappijen een aantal interessante voordelen:

  • Een afname van 20 tot 30% van het telefoonverkeer naar de werkplaats
  • Het verlagen van de werkdruk, wat zorgt voor meer tevreden medewerkers
  • Het verkrijgen van meer kwalitatieve leads uit mobiel website bezoek
  • Klantretentie: autokopers blijven langer loyaal, wat zorgt voor meer (after)sales omzet
  • Sneller akkoord op meerwerk, zoals het vervangen van de schijfremmen
  • Je bent eenvoudig te bereiken; wat zorgt voor een betere klanttevredenheid en hoge NPS

Meer leads met WhatsApp Business

Door een WhatsApp click to chat button toe te voegen op elke voertuig detail pagina, kunnen mobiele shoppers met een druk op de knop contact opnemen.

Met behulp van slimme routeringen en labels start de service medewerker de conversatie direct met de nodige achtergrond informatie en persoonsgegevens om de potentiële autokoper beter en persoonlijk op weg te helpen.

Telefoongesprekken routeren naar WhatsApp

Door inkomende telefoongesprekken slim te routeren naar WhatsApp geef jij autobezitters of potentiële autokopers de optie om contact op te nemen via een messaging kanaal.

Door simpelweg je welkomstbericht van je telefoonsysteem aan te passen geef je klanten direct de mogelijkheid om een conversatie te starten met WhatsApp. Met call deflection laat je klanten niet langer in de wacht staan, verhoog je de klanttevredenheid en reduceer je kosten.

 

Snellere klantenservice
door de inzet van WhatsApp Business

Na toevoeging van WhatsApp als communicatiekanaal voor klanten, zag de premium autofabrikant BMW Duitsland 60% minder terugbelverzoeken van klanten en verwerkt het maandelijks 3.800 WhatsApp berichten.

Wij integreren met WEBSOLVE

WEBSOLVE levert tools aan dealerbedrijven in de automotive industrie om aan de hoge verwachtingen van de klant te voldoen. Samen met WEBSOLVE laten we autodealers effectievere gesprekken voeren met hun klanten. Door ons platform te koppelen aan de WEBSOLVE API beschikken dealers altijd over actuele klantgegevens bij aanvang van iedere conversatie.

Trusted by:

WhatsApp binnen de klantreis van de autokoper of bezitter

Wat hebben de automotive branche en messenger apps als WhatsApp met elkaar te maken? Wat zijn de overtreffende voordelen ten opzichte van traditionele customer service kanalen? Onze whitepaper biedt inzicht over de verschillende toepassingen van WhatsApp Business binnen de customer journey.

Download de whitepaper

Neem contact op met
onze sector specialist:

Bas Heinen
Accountmanager
{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home