NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Messaging voor groothandelsbedrijven

Natuurlijk gaat het even wennen zijn om het traditionele telefoontje niet langer als hét communicatiemiddel te zien, maar messaging zal de rol met succes overnemen. Digitale klantgesprekken kunnen namelijk net zo’n persoonlijk karakter hebben. En er is meer. Met de klantcontact software-oplossing van Saysimple ga jij als groothandel aan de slag met een sterke mix van messaging kanalen, en wordt er veel waardevolle klantdata verzameld. Insights waarmee de klantbeleving continu kan worden gefinetuned, en conversaties naar conversies kunnen worden omgebogen.

Digitale klantervaring in the lead

Voor een relatie gedreven branche als die van de groothandelsbedrijven wordt de concurrentiestrijd niet langer door de prijsvechters gewonnen. Integendeel! De kansen liggen juist in de emotionele hoek. In het bouwen van een sterke customer experience die bijblijft. Messaging is hier het ideale middel voor. Voorkom een wirwar aan telefoonverkeer, e-mails en WhatsAppjes, maar ga voor een krachtige klantcontactstrategie via het Saysimple Messaging platform. In een click naar een klik die het verschil maakt!

B2B-toepassingen voor wholesalers

Klantenservice 
Notificaties
Interne communicatie
Leadgeneratie
Klantenservice 

Klantenservice 

Service bieden die een glimlach op het gezicht van de klant tovert, het is goud waard. Met messaging en specifiek WhatsApp Business heb jij dit letterlijk en figuurlijk binnen handbereik. De ideale, toegankelijke manier om het persoonlijke karakter van het oude vertrouwde klantcontact te behouden, en op een laagdrempelige manier loyale relaties op te bouwen.

Notificaties

Notificaties

Slimme klantenservice software levert veel waardevolle klantgegevens op.  Data die onder andere voor gepersonaliseerde notificaties kan worden ingezet. Het is een proactieve manier om de klant één-op-één te updaten over een nieuw product, een bestel- of bezorgstatus of prijsveranderingen. (Aan)vragen kunnen direct vanuit het messaging kanaal worden opgepakt, wat maakt dat de groothandel er een extra digitaal verkooppunt bij heeft.

Interne communicatie

Interne communicatie

Niet alleen voor externe communicatie kan er op messaging worden gerekend, ook intern heeft het – vooral WhatsApp – veel te bieden. Om de de lijntjes kort te houden, is er vaak direct contact tussen de binnen- en buitendienst. Wel zo handig om snel te kunnen schakelen.

Leadgeneratie

Leadgeneratie

Klanten laten al chattend snel iets over zichzelf los, zeker via WhatsApp. Dit zorgt ervoor dat inkomende vragen makkelijk(er) in het digitale speelveld kunnen worden geconverteerd. Agents leren klanten beter kennen, waardoor zij hen persoonlijk advies kunnen geven en zich er sneller upsell-opties voordoen. Zo ervaart de klant een betere customer journey en jij meer omzet.

Consistente service voor elke vestiging

Messaging brengt mens en technologie samen. Chatbots en agents bundelen de krachten om continu aan de klantverwachtingen te voldoen. Of deze zelfs te overtreffen. Elk binnenkomend bericht wordt gescand op basis van keywords. Tijdens de set-up stellen wij slimme routing rules voor jou in. Dit verzekerd bedrijven ervan dat elk gesprek vanuit één centraal nummer direct bij de juiste vestiging, afdeling of contactpersoon uitkomt. Geen rompslomp, maar relevante informatie voor de klant. Een glimlach en extra sales verzekerd.

Messaging denkt voor de klant

Eén telefoongesprek staat gelijk aan tien chatgesprekken. Voorkom tijdrovende telefoontjes en update klanten vroegtijdig over de bestel- tot bezorgstatus via bijvoorbeeld WhatsApp of SMS. Heeft de klant een vraag, dan kan er in een click een conversatie worden gestart.

  • Bestelbevestiging

    Stuur een bevestiging van een onlangs geplaatste bestelling of doe er automatisch leveringsupdates uit.

  • Finance updates

    Deel de up-to-date status van iemands persoonlijke financiële situatie en openstaande activiteiten.

  • Transport updates

    Stuur een leverings- tot pick-up update over een transport gerelateerde reservering

Klantprofielen voor persoonlijk klik

Laat het Saysimple Messaging Platform met jouw CRM-systeem praten voor een naadloze klantervaring, verrijk het CRM-klantprofiel met data uit messaging conversaties en vul klantprofielen uit het messaging platform aan met CRM-data. Dankzij deze rijke 360-graden klantprofielen kan jij meer gepersonaliseerde chatgesprekken voeren die op hun beurt weer meer data opleveren om het klantprofiel verder aan te vullen.

Manage seizoensgebonden piekmomenten

Altijd de klant real-time helpen zonder lange wachtrijen en negatieve sentimenten. Met het Saysimple Messaging Platform wordt het de nieuwe standaard. Chatbots voor groothandelsbedrijven pakken FAQ’s op, agents kunnen meerdere chats tegelijkertijd managen, klantvragen worden door smart routing automatisch naar de juiste vestiging of afdeling gerouteerd én door call deflection wordt een tijdrovend telefoontje door WhatsApp overgenomen. Persoonlijker klantcontact tegen lagere kosten. Pure winst!

B2B webshop vol messaging opties

Klanten willen vooraan in de digitale rij staan en persoonlijk worden geholpen wanneer zij daar behoefte aan hebben. Geef hen het gevoel er altijd te zijn. Wat jij kan doen:

  • Verrijk productpagina’s met WhatsApp buttons: De klant wordt in een click naar bijvoorbeeld een WhatsApp-chatvenster doorgeschakeld. Een kans om persoonlijk afgestemde content te delen.
  • Omnichannel chat widget: Bied ook online de helpende hand tijdens het oriëntatie- of aankoopproces. Laat zien dat jij er voor de klant bent door een chat widget toe te voegen. Eén druk op de knop en het gesprek gaat van start.

Praatgrage FAQ-chatbots voor de wholesale sector

Tijdrovende FAQ’s beantwoorden, dankzij messaging software behoort het niet langer tot het takenpakket van agents. Automatiseer antwoorden met chatbots. Klanten worden vingervlug te woord gestaan zonder enige menselijke inspanning. En wordt het te complex voor ‘m? Dan wordt het gesprek met een warme handover real-time aan een menselijke collega overgedragen.

 

Efficiënte workflows door slimme integraties

Losse bedrijfssystemen zijn sterk, maar een allround helpdeskpakket is nog veel sterker. Het SaySimple Messaging Platform matcht met alle andere bedrijfstools (Van CRM tot salarisadministratie). Sta via elk voorkeurskanaal in een mum van tijd en volledige context klaar voor de klant, boost de klant- en werknemerstevredenheid, en deel relevante updates. Alles-in-één.

Eén dashboard voor alle communicatie kanalen

Voor de relatiegedreven wholesale sector is een fijne klik met de klant prioriteit #1. Die connectie ligt binnen handbereik door alle klantcommunicatie via elk messaging kanaal in één overkoepelend, zero worry platform – denk aan het SaySimple Messaging Platform – te centraliseren. Een aanwinst voor service agents, waarmee de werkdruk wordt verlaagd, zij non-stop inzicht hebben in klantprofielen en chathistorie, en zij zo optimale service kunnen bieden. Ga voor full focus op de klant!

  • Technische Unie logo wit

Aan de slag met Messaging voor klantgerichte groothandelsbedrijven

Als wholesaler klaar om de customer service naar een hoger niveau te tillen? Onze SaySimple consultants weten raad om alles uit klantconversaties te halen. Download ter inspiratie onze gratis whitpaper of vraag direct een gratis demo aan.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home