NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Wat is conversational AI?

Conversational AI helpt om meer uit de klantdata te halen door menselijke input beter te begrijpen. Analyseer feedback met Natural Language Processing (NLP), een AI-techniek die een onafhankelijk beeld van de prestaties van de klantenservice geeft. Zonder human error. Vervolgens wordt de codetaal in begrijpbare taal geïnterpreteerd door Natural Language Understanding (NLU), inzichten die naadloos in SaySimple’s Intelligence module  worden weergegeven. Ga verder dan een cijfer, en leer welke micromomenten binnen de customer journey volgens klanten om meer fine tuning vragen.

Geef waarde aan data met conversational AI

Geef waarde aan data met conversational AI

Saysimple biedt slimme conversational AI-tools om op detailniveau ruwe klantdata uit messaging gesprekken te analyseren. Achterhaal wat de motivatie van klanten is om digitaal contact op te nemen, wat de verwachtingen zijn en het verloop van het sentiment in de chatconversatie is. Zeer waardevolle informatie om all-round inzicht in de voice of the customer te krijgen.

Conversational AI use cases

Conversational AI heeft veel te bieden:

  • sentiment analyse

    Analyse van sentiment

    Analyse van sentiment Conversational AI zoomt in op het positieve, neutrale of negatieve sentiment dat bij de klant leeft. Daarna achterhaalt deze slimme tool de oorzaak en het verloop van het sentiment gedurende het chatgesprek.

  • Automatiseer populaire onderwerpen

    Automatiseer populaire onderwerpen

    Conversational AI geeft inzicht in welke gespreksonderwerpen vaak de revue passeren, waardoor supportprocessen efficiënter kunnen worden ingericht. Gespreksonderwerpen waar een negatief sentiment omheen hangt, kunnen onder de loep worden genomen en verbeterd.

  • conversational intent manager

    Cluster chatintenties

    Handmatige classificatie van gesprekken door agents is niet langer nodig. Automatiseer het labelen van gesprekken op basis van conversational AI.

  • customer journey insights

    Plussen en minnen van klantervaring

    De hele klantreis inclusief knel- en pluspunten binnen de customer journey wordt op basis van conversational AI geautomatiseerd in kaart gebracht.

  • Meer inzicht in de klanttevredenheid

    Meer dan klanttevredenheidscijfers

    Conversational AI werpt een nieuw, state-of-the-art licht op klanttevredenheidscijfers, zoals de NPS en CES. Kom te weten welke factoren van invloed op de beoordeling zijn geweest.

Interpreteer de NPS en CES

Identificeer bottlenecks in de customer journey

Door Conversational AI toe te passen binnen jouw messaging strategie identificeer je pijnpunten in de customer journey snel en automatisch. Onderwerpen waarover veel vragen binnenkomen worden visueel inzichtelijk gemaakt waardoor je eenvoudig prioriteit kan geven aan een bepaald proces.

Conversational AI voor elk kanaal

Conversational AI voor elk kanaal

De Conversational AI engine kan datasets van ieder kanaal en ieder device verwerken. Zo breng je de topics en het sentiment verloop binnen gesprekken voor al jouw klantcontactkanalen in kaart.

Human errors staan buitenspel met conversational AI

Human errors staan buitenspel

De interpretatie en classificering van een topic door een agent kan van dag tot dag verschillen. Dat komt omdat sommige onderwerpen zich niet eenvoudig in een hokje laten plaatsen. Conversational AI beoordeeld ieder gesprek onafhankelijk en kan daarom nauwkeuriger, efficiënter en minder foutgevoelig werken dan een agent.

  • Picnic logo donker

Betere klantprofielen met Conversational AI

Conversational AI voegt een intelligente dimensie toe aan hoe bedrijven omgaan met input van klanten. Optimaliseer de klantenservice door aan de juiste knoppen te draaien. Bij SaySimple staan wij jou - na de benodigde input uit het contactformulier - graag te woord om te kijken naar wat conversational AI voor jouw business kan betekenen.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home