NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Wat is conversational commerce?

Conversational Commerce is de kunst van het ombuigen van klantvragen naar een saleskansen. De focus van de klantenservice ligt niet op het beantwoorden van inkomende vraagstukken, maar juist op het adviesstuk. Waar heeft de klant zelf wellicht nog niet aan gedacht, maar zou wel eens een behoefte aan kunnen zijn? Dankzij de mogelijkheid om betaallinks binnen de chatconversatie te delen, hoeft de klant niet langer te switchen tussen verschillende vensters, en kan de klant zo binnen de funnel worden gehouden. Van conversatie naar conversie it is.

De volgende stap in
mobile commerce

Til het klantcontact naar the next level door messaging apps, klantprofielen en in-app betaalmogelijkheden met elkaar te mixen. De ideale combinatie om het meest uit conversational commerce te halen.

De bouwstenen van conversational commerce

Messaging kanalen

Sterk fundament met messaging

Messaging kanalen als WhatsApp Business, Facebook Messenger, Webchat, Viber, Telegram, SMS en Apple Business Chat zijn de uitgelezen plekken voor conversies. Beantwoord op een persoonlijke manier vragen en neem twijfels binnen de customer journey weg via de (combinatie van) voorkeurskanalen van klanten.. Een omnichannel benadering die het risico verkleind om klanten tussen multichannel rompslomp te verliezen, en de klanttevredenheid een positieve boost geeft.

Klantprofielen

Geef klanten een gezicht

Klanten laten tijdens digitale dialogen snel meer los over zichzelf. Het is dan ook een slimme zet om het SaySimple’s Messaging platform met jouw CRM-systeem te integreren en de waardevolle data uit conversaties te koppelen aan het CRM klantprofiel. Waar liggen de struikelblokken van klanten en waar kan er tijdens chats op worden ingespeeld? Creëer een 360 graden klantprofiel en real-time inzicht in klantgedrag door data uit een WhatsApp- tot webchatgesprek te verbinden. De manier om klanten nog persoonlijker van dienst te kunnen zijn.

Payments

In app betalingen

Maak het de klant zo makkelijk mogelijk en laat hen niet uit de funnel stappen door binnen het chatgesprek aankopen te doen. Verstuur in een click een ‘Wil je mij alsjeblieft €.. betalen’-Tikkie of andere in-app betaallink, en verhoog zo de conversieratio van je chatconversaties.

Conversational commerce use cases

Door voorgaande drie bouwstenen optimaal te combineren, is jouw klantenserviceteam in staat conversational commerce te bedrijven. Wat dit voor jou te bieden heeft?

  • Tandwiel Icon

    Geautomatiseerde customer care

    Automatiseer FAQ’s en beantwoord real-time vragen van klanten.

  • Tandwiel Icon

    Slimme sales

    Deel op maat gemaakte aanbevelingen en verkoop binnen het messaging kanaal producten en diensten.

  • Tandwiel Icon

    Customer engagement

    Voer continue conversaties in plaats van een vraag-antwoordspel, en verbeter de klantervaring.

  • Tandwiel Icon

    Stuur notificaties

    Stuur servicegerichte berichten naar klanten. Van een notificatie binnen een week na aankoop tot een update over de levering.

  • Tandwiel Icon

    Meer voor minder

    Verlaag de kosten van je klantenservice door efficiënter klantvragen via ons omnichannel Messaging Dashboard op te pakken.

  • Omoda logo wit
  • Picnic logo donker

Start met Conversational Commerce

Vraag hieronder vrijblijvend een demo aan, of bekijk onze prijzen.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home