NEW Verbeter de customer experience met WhatsApp Gratis download

De kracht van Social Messaging voor e-commerce

Hoe kan je als webshop slim gebruik maken van social messaging? Wat zijn de verwachtingen van bestaande- en toekomstige klanten? En waar liggen de kansen van conversational commerce? Dat zijn thema’s die jou als online winkelier bezighouden, en waar wij iedere dag mee te maken hebben. Onze whitepaper zoomt in op al deze vragen en biedt concrete antwoorden.

Gratis download

Conversational Commerce

Voor e-commerce merken is een nieuw tijdperk aangebroken, het tijdperk van ‘Conversational Commerce’. Door social messaging kun je als webshop op ieder moment van de klantreis persoonlijk contact hebben met je klant, en dat schept een scala aan nieuwe commerciële mogelijkheden. Je klanten verwachten op hun beurt een excellente service. Deze dialoog vormt de basis van een nieuwe en complete customer experience waarin de klant zich echt gekend en geholpen voelt.

Een nieuw tijdperk voor
e-commerce brands

Conversational commerce gaat over de interactie tussen mens en bedrijf via messaging apps zoals WhatsApp. Eenvoud is de kracht van deze apps: geen wirwar van zoekfuncties, dropdowns of verschillende vensters: gewoon een conversatie tussen je klant en jou. Met als doel de klanttevredenheid te verhogen, kosten te verlagen en de omzet te vermeerderen.

Omnichannel Engagement

Lange tijd domineerden e-mail en telefonie als de meest gebruikte servicekanalen voor bedrijven. Deze kanalen staan op zichzelf en zijn effectief, maar in de continu veranderende online wereld van omnichannel groeien social messaging kanalen zoals WhatsApp en Facebook Messenger spectaculair door. De kunst is om deze kanalen in te zetten op een manier die past bij jouw bedrijf. Voor webshops kan messaging een interessante toevoeging zijn, omdat klantvragen en verkoopmomenten vaak dicht bij elkaar liggen. Een continu gesprek helpt je om je klant in ieder moment van het aankoopproces te begrijpen en zo goed mogelijk te kunnen bedienen.

In-app betalingen

In plaats van op veel verschillende websites rond te klikken en tussen apps te moeten wisselen, proberen bedrijven de klantreis binnen hun webshops te verplaatsen naar messaging apps, zoals WhatsApp en Facebook Messenger. Op die manier kunnen klanten alles regelen vanuit één kanaal, van oriëntatie tot aankoop. Het doel is om de conversie te verhogen en het percentage ‘empty baskets’ te verlagen.

Wij werken voor:

Download gratis whitepaper

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Probeer ons Social Messaging Automation platform

Laat je e-mail achter.... we won't bite!

Before we forget...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home