NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Van product naar verrassende shopping experience

In het huidige tijdperk wordt de concurrentiestrijd met een excellente customer experience gewonnen. Tijdens elk gesprek kan jij het verschil maken. En dat vraagt om technologie waarop jij kan bouwen. Met de Saysimple omnichannel team inbox heb jij één verzamelpunt voor alle messaging gesprekken. Houd continu een helicopterview en lever snelle, persoonlijke support. Service waarmee jij een emotionele band creëert, meer tevreden klanten realiseert, en zo voor een hoge customer lifetime value zorgt.

Verhoog de customer lifetime value met Messaging

Aantal winkelmandjes-verlaters terugdringen
Personaliseer de shopping experience
Click-to-messaging ads 
Aantal winkelmandjes-verlaters terugdringen

Aantal winkelmandjes-verlaters terugdringen

Er hoeft maar iets tussen te komen en online shoppers laten de shopping bag voor wat het is. Stuur via de favoriete chatkanalen een friendly cart reminder, laat service agents vragen of de klant hulp nodig heeft en de afreken-button zal vaker worden aangeklikt.

Personaliseer de shopping experience

Personaliseer de shopping experience

Klanten houden van persoonlijk contact. Overweeg customized deals aan te bieden, stuur notificaties via messaging wanneer een item weer op voorraad is en deel informatie op basis van producten die in het winkelmandje zijn gestopt.

Click-to-messaging ads 

Click-to-messaging ads 

Promoot op Facebook en Instagram berichten en voeg daar een click-to-chat button aan toe. Slechts één eenvoudige klik van de klant en er wordt automatisch een chatvenster geopend.

Online winkelen met personal assistants

In het tijdperk van ‘conversational commerce’ draait het erom om het klanten tijdens de klantreis zo makkelijk mogelijk maken in zo min mogelijk clicks. Messaging helpt en biedt een legio aan commerciële kansen:

  • Guided shopping

    Laat chatbots of agents helpen bij het doen van de juiste aankoop, doe op maat gemaakte aanbevelingen en sta 24/7 klaar als vraagbaak. Go that extra mile!

  • Conversational
    keuzemenu

    Dankzij de slimme productfinder via messaging kunnen er in een één-op-één chatgesprek producten worden aanbevolen die matchen met klantwensen.

  • Proactief updates delen

    Ontzorg klanten door bijvoorbeeld via WhatsApp of SMS product-, bestel- of bezorgupdates te delen. Vragen? De klant kan eenvoudig op het bericht reageren.

  • Feedback surveys

    Stuur er op z’n tijd – bijvoorbeeld na aankoop of websitebezoek - enquêtes uit, ontvang waardevolle feedback en krijg een beeld over de klanttevredenheid.

Hyper-gepersonaliseerde chats door klantprofielen

Herken terugkerende (loyale) klanten op basis van rijke klantprofielen. Met onze klantcontact software herken jij terugkerende klanten en kunnen agents persoonlijke service bieden. Maatwerk is mogelijk door bestaande e-commerce software aan het Saysimple Messaging Platform te koppelen. Bouw aan allround klantprofielen, personaliseer chatconversaties, creëer een complete customer experience en verhoog de omzet. Van conversatie naar conversie.

Bestendig tegen seizoensgebonden piekmomenten

Op bepaalde momenten in het jaar stromen klantvragen massaal binnen. Stressvolle piekmomenten waarop het knap lastig wordt het servicelevel te garanderen. Dat. Kan. Anders. De Saysimple klantcontact software biedt uitkomst. Chatbots pakken automatisch FAQ’s op, agents kunnen meerdere gesprekken tegelijkertijd aan, met call deflection routeer jij telefoontjes naar WhatsApp, en dankzij inzichten uit het intelligence dashboard kan het workforce management worden gefinetuned. Excellente service tegen lagere kosten!

Conversation starters binnen de webshop

Omnichannel chat widget
Chatbutton op de product pagina's
Click-to-chat ads.
Omnichannel chat widget

Omnichannel chat widget

Al scrollend door de website kan het zo zijn dat er vragen ontstaan. Vergroot jouw messaging presence door de website te verrijken met een omnichannel chat widget. Binnen no time start de bezoeker een chatgesprek op het kanaal naar zijn keuze.

Chatbutton op de product pagina's

Chatbutton op de product pagina's

Vergroot jouw zichtbaarheid in de webshop door een WhatsApp-button toe te voegen aan je product detail pagina’s. Geklikt? Dan ben jij een opt-in rijker, kan jij een persoonlijke shopping experience bieden vol persoonlijke suggesties, updates en kortingen. Shop till you drop!

Click-to-chat ads.

Click-to-chat ads.

Geen conversatie starter op de website, wél in een Facebook- of Instagram-ad. Door op de click-to-chat button te klikken, wordt er automatisch een gesprek via WhatsApp gestart en kan hij binnen de messaging app een aankoop doen. En de privacy? De klant is in control over het gesprek en de veiligheid.

Eén inbox voor alle kanalen

De klantenservice van jouw (online) winkel ontvangt dagelijks flink wat chatberichten. Voorkom dat agents overspoeld worden. Met het Saysimple Messaging Platform wordt het managen van alle chatgesprekken vanuit een overkoepelend platform kinderspel, en krijgt het serviceteam meer tijd en tools om persoonlijke en meer effectieve support te leveren. Kies ook voor volle focus op elke klant!

Stroom workflows. Verminder (werk)drukte

Het Saysimple Messaging Platform is in een handomdraai te koppelen aan elk ander bedrijfssysteem. Het mooie daarvan is dat agents niet continu tussen schermen hoeven te schakelen, terugbetalingen snel in orde zijn gemaakt, persoonlijke deals kunnen worden gegeven, en de bezorgstatus van een besteld product kan worden ingezien.

  • Omoda logo wit

Start met Messaging en verbeter de online shopervaring van je webshop

Ben jij overtuigd van de kracht van conversational commerce voor jouw e-commerce merk alleen vraag jij je af hoe het voor jouw (web)shop slim in te zetten? Download de gratis e-commerce whitepaper of vraag een persoonlijke platform demo aan.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home