NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Instagram Messaging-berichten vanaf nu makkelijk te managen

Heb je er een dagtaak aan om Instagram DM’s te checken via de Instagram app of Facebook’s business inbox? Dan wordt je heel blij van deze vinding: de Messaging API for Instagram (bètafase). Door dit te koppelen aan je huidige klantenservicesysteem – of Saysimple Messaging Platform – laat je alle DM’s efficiënt in één inbox samenkomen. Eén centrale plek. Zo wordt ‘t peanuts om Instagram DM’s erbij op te pakken, houden agents meer tijd over voor zinvolle gesprekken, en groeit de tevredenheid en daarmee de omzet.

Waarom Instagram Messaging?

Klanten en merken, steeds vaker zijn ze via Instagram met elkaar verbonden. Afgelopen jaar is het aantal Instagram DM’s tussen dit duo zelfs met 40% gestegen. Maar wist je ook dat ruim een miljard mensen het social kanaal zien als de plek voor inspiratie en het ontdekken van nieuwe producten? Het is uitgegroeid tot heus e-commerceplatform waar klanten (window)shoppen, en waar supersnelle support wordt verwacht. Grijp die extra saleskans!

De kracht van Instagram for Business

Wat maakt de integratie van de Instagram API juist nu zo interessant? Dat zit ‘m in:

  • Boost voor efficiëntie

    Door Instagram Messaging samen met andere messaging kanalen onder te brengen in één centrale chatinbox, kan het supportteam efficiënter te werk gaan.

  • Sterkere betrokkenheid

    Reageer sneller op inkomende Instagram DM’s, waardoor je klanten beter tijdens het aankoopproces te woord kan staan en persoonlijk advies kan geven.

  • Tweerichtingsgesprek

    Geen vraag-antwoordspel, maar juist een continue conversatie, waarbij luisteren, informeren en adviseren elkaar afwisselen. De ingrediënten voor meer loyale klanten.

Klantenservice via Instagram Messaging: chatbots versus agents

Zeker op een kanaal als Instagram hebben consumenten de lat hoog gelegd. Ze willen liever nu meteen dan later een reactie op hun DM ontvangen. Met Instagram Messaging kan je hieraan voldoen. Zo zet je chatbots in voor het automatisch beantwoorden van FAQ’s, en worden vragen te complex dan wordt de digitale dialoog aan het serviceteam overgedragen.

Integreer de Messenger API en maak Instagram DM’s makkelijk managebaar

One-stop-shop, dat zijn we. Dankzij de integratie van de Instagram API in ons platform, manage je alle kanalen vanuit één teaminbox. Simpel en snel. Ook al heeft de klantenservice nog zo veel balletjes hoog te houden, op deze manier wordt het behapbaar. En daarbij houdt het team tijd over om maatwerk service te leveren. Op naar veel lachende smileys!

Slimme integraties voor sublieme support

Laat je bedrijfstools – van CRM tot e-commercesysteem – ‘praten’ met het Saysimple Messaging Platform. Geen losse eilanden, maar een power couple. Alleen zo kan je interessante inzichten toepassen tijdens chatgesprekken, kan je de klantervaring optimaliseren en daarmee de bedrijfsresultaten positief beïnvloeden. The sky is the limit!

  • Omoda logo wit

Coming soon: Instagram Messaging voor Saysimple klanten

The countdown has started. Zoals gezegd, Instagram Messaging is nog in bètafase. Per 2021 kan jij schaalbaar je support gaan managen. Integreer de Messenger API in het Saysimple Messaging Platform en pluk de vruchten: ga (kosten)efficiënter te werk, verbeter de klantbeleving en boost je sales. Meer weten? Neem contact op en meld je aan voor de Instagram for Business pilot.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home