NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Messaging, let’s get connected met jouw klanten

Messaging via WhatsApp Business, Direct Messaging, webchat en Facebook Messenger is wat klanten charmeert. Veel extra communicatiekanalen die dankzij SaySimple’s Social Messaging Module in één inbox zijn gebundeld. Eén dashboard voor het totale team om alle messaging apps vingervlug te managen. Next level klantenservice noemen wij het ook wel!

messaging platform saysimple

SaySimple’s Messaging Module

Social messaging apps pushen de klantenservice naar een nieuwe standaard. Zoals gezegd verwachten consumenten als het even kan onmiddellijke support. In de praktijk betekent dit dat social messaging inboxen in no time volstromen. Voor je het weet, hebben service agents vijf verschillende messaging apps naast elkaar openstaan. Om nog maar niet over de binnenkomende e-mails en telefoongesprekken te spreken. Chaos ligt op de loer. Hoe de controle over instant messaging te houden? Het runnen van één centrale inbox is het antwoord. De kracht van één social messaging postvak zit ‘m namelijk in:

De voordelen van messaging

Excellentie door efficiëntie
360 graden klantbeeld
Hogere klanttevredenheid 
Meer rendement uit conversaties
Excellentie door efficiëntie

Excellentie door efficiëntie

Wist jij dat een telefoongesprek al snel gelijk staat aan tien chatconversaties? Niets geen lange wachtrijen, meerdere klanten kunnen tegelijkertijd lekker vlot persoonlijk te woord worden gestaan. Door messaging in één inbox te coveren, wordt de druk op de customer service afdeling getemperd, wordt er efficiënter (samen)gewerkt, en worden er kosten bespaard. Een waardevollere klantbeleving voor minder!

360 graden klantbeeld

360 graden klantbeeld

Het messaging dashboard kan aan elk CRM-systeem worden gekoppeld, waardoor je een 360 graden klantbeeld kan opbouwen en gebruiken. Klantinzichten die bij elke chat – waar ook in de customer journey – kunnen worden geraadpleegd om de klant een persoonlijk, eersterangsgevoel te geven.

Hogere klanttevredenheid 

Hogere klanttevredenheid 

Waar een antwoord via e-mail al snel enkele uren tot dagen op zich laat wachten, is de klant via instant messaging binnen een mum van tijd geholpen. Vanuit een overkoepelend messaging dashboard maak je conversaties toegankelijk voor jouw agents en kun je het gewenste serviceniveau garanderen. Gepersonaliseerde service om precies te zijn. En dat via het voorkeurskanaal van de klant. Digitaal verleiden it is!

Meer rendement uit conversaties

Meer rendement uit conversaties

Dankzij een omnichannel messaging module kunnen de kosten voor klantsupport worden geminimaliseerd. Messaging levert op operationeel niveau een enorme efficiencyslag. Agents kunnen zich namelijk focussen op het oplossen van complexere klantvragen. Service vraagstukken die door de persoonlijke dialogen vaker naar saleskansen kunnen worden omgezet. Iets wat bij agents voor meer voldoening zorgt. Kortom: een krachtig middel voor klant- en medewerkerstevredenheid rijker.

One-stop-shop voor conversatiemanagement

Messaging is de manier om klantcontact zo persoonlijk mogelijk te maken. Het gaat erom om de klant in de hoofdrol te zetten. Om echte één-op-één gesprekken. Om conversaties te bouwen in plaats van berichten slechts te zien als nummertje. Maak de switch van berichten- naar conversatiemanagement met SaySimple’s Messaging Module:

De voordelen van het saysimple messaging platform:

Alles in één overzicht
Continue conversatie
Efficiënt samenwerken
Slim routeren
Statistieken
Alles in één overzicht

Alles in één overzicht

Nooit meer schakelen tussen social messaging platforms, maar alle chatberichten in één digitale dashboard verzameld.

Continue conversatie

Continue conversatie

Agents en klanten voortdurend tussen de communicatiekanalen switchen: van WhatsApp naar Direct Messaging, van Facebook naar webchat. Alles om een consistente omnichannel klantbeleving te garanderen.

Efficiënt samenwerken

Efficiënt samenwerken

Nieuwe chatgesprekken worden vanuit de Messaging Module eenvoudig toegewezen of toegeëigend. Zo heeft iedere agent zijn to do’s helder.

Slim routeren

Slim routeren

Inkomende klantvragen worden door AI op basis van keywords herkend. Afdelingen en vestigingen krijgen een bepaald label, zodat de klant altijd naar de juiste contactpersoon, afdeling of vestiging wordt gerouteerd. Dit alles voor de meest optimale klantervaring.

Statistieken

Statistieken

Met SaySimple’s Messaging Intelligence Module heb jij de volledige controle over de customer journey. Krijg inzichten over de prestaties op het omnichannel messaging vlak. Van klanttevredenheid tot het boosten van de productiviteit.

omnichannel chat widget

Social messaging vanaf de website

Via een voorkeurskanaal contact opnemen, dat willen klanten. Zij willen in charge zijn. Met de multichannel chat-widget op de website maak jij dit mogelijk. Geef klanten het gevoel dat jij er altijd en overal voor hen bent. Sta open voor nieuwe klantinteracties en stimuleer hen om op de messaging-knop te klikken. Eén click verwijdert van een klik.

Integraties & add-ons

Met SaySimple connect start jij eenvoudig met het koppelen van integraties voor Chatbots, CRM, Surveys en specifieke sector oplossingen. Zo integreren wij voor de automotive sector met LEF en WEBSOLVE.

Staat jouw gewenste koppelinger nog niet tussen? Neem dan gerust even contact op.

Start nu

Met het toevoegen van multichannel messaging ben je klaar voor de toekomst van klantcontact.

per uniek contact

vanaf

0,10
  • Toegang tot volledig platform
  • Onbeperkt gebruikers toevoegen
  • Onbeperkt WhatsApp Business nummers
Offerte aanvragen
  • Daikin Logo Wit

Start met Messaging voor jouw organisatie

Vraag hieronder vrijblijvend een demo aan, of bekijk onze prijzen.

Veelgestelde vragen over Social Messaging

Zie hier de veelgestelde vragen over social messaging kanalen. Staat ‘ie van jou er niet tussen? Stuur dan gerust even een appje. Mailen of bellen mag ook!

Wat is Messaging?

Messaging is het voeren van conversaties via kanalen die zijn gebouwd rondom private en direct messaging apps. Enkele voorbeelden van messaging kanalen zijn WhatsApp, Facebook Messenger, Apple Business chat, WeChat, Telegram en Twitter DM.

Het kan gebruikt worden als synchrone communicatie, waarbij alle deelnemers van het gesprek tegelijkertijd online zijn. Of als asynchrone communicatie waarbij men een bericht achterlaat en er laten contact opgenomen wordt. Meer over messaging vindt je in onze whitepaper

Hoe kan messaging zakelijk worden ingezet?

Messaging wordt vaak gebruikt als customer service kanaal. Maar messaging biedt nog veel meer mogelijkheden. Zo kan messaging ingezet worden voor festival-updates, sollicitaties of als contactkanaal bij een lopende campagne. Zie ook onze klantverhalen voor de verschillende toepassingen van messaging.

Wat levert de inzet van messaging kanalen op?

Messaging kanalen zorgen voor laagdrempelig contact met je doelgroep. Ook worden vragen via messaging vaak sneller afgehandeld dan telefonische vragen. Daardoor werk je sneller, bespaar je tijd en houd je je klanten blij. Simpeler kunnen we het niet maken.

Welk messaging kanaal past het beste bij mijn organisatie?

Welk messaging kanaal het beste bij je organisatie past hangt af van het gebruik van het kanaal onder je doelgroep, wat je doelen zijn als bedrijf en welk kanaal hierbij aansluit. Kortom, er speelt veel mee. Onze consultants zijn ervaren in het adviseren over de inzet van messaging. Vraag een demo aan of vraag vrijblijvend advies via een appje.

Hoe meet ik het resultaat van mijn messaging strategie?

Hoe je het resultaat van je messaging strategie meet, is afhankelijk van welke doelen je wilt behalen. Alleen al het meten van klanttevredenheid kan aan de hand van verschillende scores (b.v. CSAT, CES en NPS). Ons Customer Succes team staat voor je klaar om samen doelen te stellen en stemmen met jou af welke maatstaf hier het beste bij past. Lees meer over Customer Succes.

Wat kost het toevoegen van messaging kanalen aan mijn klantcontact strategie?

De kosten van het toevoegen van messaging kanalen aan je klantcontact strategie, is afhankelijk van het volume aan conversaties dat je voert. Voor een uitgebreid kostenplaatje, kun je een kijkje tussen onze verschillende pakketten op de tarieven pagina.

Kan ik messaging kanalen binnen mijn huidige service oplossing integreren?

Koppel WhatsApp Business en andere messaging kanalen voor zakelijk gebruik eenvoudig aan bestaande systemen (CRM, chat, contact center) via onze Business Messaging API of  maak gebruik ons Chat Messaging Dashboard.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home