NEWS! Wervingscampagne via chatbots en WhatsApp voor Subway Lees meer

B2B toepassingen van WhatsApp Business

De kunst van klantloyaliteit in de vingers krijgen, dat gaat letterlijk én figuurlijk op voor WhatsApp Business, een Business API die voor (middel)grote bedrijven is
ontwikkeld. De populariteit van deze messaging app is enorm. Klanten zijn dagelijks erg actief op dit kanaal, dus waarom niet de optie te bieden om via een appje contact met jou op te nemen?

WhatsApp Business kan voor een uitstekende beleving en gebruiksgemak zorgen. Bij SaySimple zien wij dat B2B-bedrijven het meest voor de volgende toepassingen kiezen:

1. WhatsApp als customer service kanaal

WhatsApp heeft als kenmerk om op een laagdrempelige manier conversaties te voeren met vrienden, familie en dus ook met klanten. Dat maakt het een ideaal kanaal voor het bieden van uitstekende één-op-één customer service. We zien dat WhatsApp vaak gebruikt wordt om gepersonaliseerde (technische) support te leveren, als startkanaal van een sollicitatieprocedure of om twijfelaars in de webshop over de streep te trekken. Zo worden service levels behaald, en verhoogt de kwaliteit en efficiëntie van de afdeling.

 

2. Gepersonaliseerde berichten

Het gebruik van WhatsApp geeft veel informatie over je klanten. Deze informatie kan worden ingezet voor gepersonaliseerde WhatsApp berichten over nieuwe producten, prijsveranderingen en updates over bestellingen. Door het starten van een conversatie in WhatsApp, worden (aan)vragen direct opgepakt. Gepersonaliseerde berichten zijn een krachtige conversatiestarter en creëren extra touchpoints tijdens de klantreis. Op die manier komen pro- en reactieve communicatie samen in het voorkeursplatform van klanten.

 

3. Appen met medewerkers

Naast de mogelijkheden voor extern gebruik, doet WhatsApp ook intern uitermate goed dienst. Zo wordt er in de praktijk regelmatig een speciaal nummer voor HR,
Facility Management en ICT-support gebruikt. Daarnaast is er vaak een directe lijn met de collega’s in de buitendienst. Dit is ideaal om informatie op te vragen of een klantverzoek intern uit te zetten. Ook intern krijg je binnen een klik de gewenste hulp.

 

4. Creëren van sales kansen

Tot slot, laagdrempelige conversaties via WhatsApp zorgen voor leadgeneratie, en maken sales kansen inzichtelijk. Dit biedt niet alleen mogelijkheden voor de customer
journey, maar ook voor de omzet. Zo zet je een conversatie om een in een conversie mogelijkheid.

Wil je meer weten over messaging voor B2B? Download hier onze paper, speciaal samengesteld voor b2b groothandelsbedrijven. Of wil persoonlijk advies over wat messaging voor je kan betekenen? We denken graag met je mee over een efficiënte inrichting van je digitale customer service kanalen. We kijken samen naar je doelen en hoe je deze het beste kan behalen. Neem contact op via jesper@saysimple.nl of praat met ons op WhatsApp.

 

Meer weten?

Wil je weten hoe messaging kansen biedt voor groothandelsbedrijven? Lees dan hier onze whitepaper voor relatiegedreven groothandelsbedrijven. Ben je benieuwd waar voor jouw bedrijf de kansen van WhatsApp Business liggen? We denken graag met je mee over een efficiënte inrichting van je digitale customer service kanalen. Binnen een week kunnen we je bedrijf aansluiten op WhatsApp en we bieden begeleiding om je gestelde doelen op het gebied van messaging te behalen.

Neem contact op via info@saysimple.nl of praat met ons op WhatsApp.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Probeer ons Social Messaging Automation platform

Laat je e-mail achter.... we won't bite!

Before we forget...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home