NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

B2B webchat: van personalisatie naar leadgeneratie

Wil je als b2b’er messaging in de vingers krijgen? Dan kan er naar contactkanalen worden gekeken, zoals webchat. Als je webchat integreert in de customer journey, ontvangt de klant informatie die voor hem of haar relevant is. Dat zorgt niet alleen voor blije klanten, ook creëer je meer verkoopkansen terwijl je meer klanten tegelijkertijd helpt tijdens hun aankoopproces. Maar hoe werkt dat precies? We laten je de belangrijkste voordelen van webchat zien aan de hand van een B2B-voorbeeld binnen de wholesale.

Stel je voor dat je op zoek bent naar een nieuwe stellingkast voor in het magazijn. Je bent aan het browsen in een online B2B-webshop. Vanuit de hoek van het beeldscherm komt een chatvenster op:

 

 “Goedendag, kan ik u ergens mee helpen?”

Door deze begroeting nodig je een websitebezoeker uit om de conversatie aan te gaan. Zie het als een winkelmedewerker die hulp aanbiedt. Deze mogelijkheid tot direct, persoonlijk contact laat zijn waarde zien in de klanttevredenheidscijfers. Een onderzoek van Comm100 toonde dat 82% van de klanten tevreden waren met een live-chat ervaring, in contrast was 61% tevreden met het mailcontact. Een proactieve benadering is de sleutel tot een tevreden klant.

 

Ga voor een gepersonaliseerde klantbeleving

Deze proactieve begroeting kun je op verschillende momenten in de klantreis gebruiken. Stel je voor dat je de juiste afmetingen van de stellingkast niet kunt vinden in de webshop. Het chatvenster popt op: “Kunt u alles vinden?” Van het bieden van support wanneer de klant in het winkelmandje ergens tegenaan loopt tot het versturen van een berichtje als de websitebezoeker in de customer journey dreigt af te haken. Met een real-time webchat realiseer je een gepersonaliseerde klantbeleving, waardoor klanten sneller kopen.

 

Werk efficiënter met webchat

Webchat is ook het kanaal om een efficiëntieslag te maken op het gebied van klantcontact. Indien dezelfde klantvraag vaker terug komt, kun je die gemakkelijk afhandelen door inzet van een chatbot. Stel dat de klant een vraag heeft over de bezorgmogelijkheden van de stellingkast. Een chatbot informeert de klant automatisch over de bezorgtijden. Bots kunnen in rap tempo FAQ’s afhandelen en zo lange wachtrijen voorkomen. Het eindresultaat? Je werkt efficiënter en bent in staat om meerdere klanten tegelijkertijd te helpen. Zo realiseer je continue real-time support zonder lange wachttijden.

 

Wil je meer weten over messaging voor B2B?

Download dan onze whitepaper, speciaal samengesteld voor klantgerichte groothandelsbedrijven. Wil je liever persoonlijk advies over wat messaging voor jou organisatie kan betekenen? We denken graag met je mee over een efficiënte inrichting van je digitale customer service kanalen. We kijken samen naar je doelen en hoe je deze het beste kan behalen. Neem contact op via info@saysimple.nl of praat met ons op WhatsApp.

 

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home