NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

SaySimple Weekly Notification 37

Iedere week brengt SaySimple je op vrijdagmiddag het laatste messaging nieuws. We cureren de belangrijkste berichten en vatten ze voor je samen zodat je zelf niet hoeft te zoeken. Wel zo makkelijk.

In de Weekly Notification #37 is Philips het schoolvoorbeeld van een Plug&Play organisatie. Geven consumenten steeds vaker de voorkeur aan interactie met chatbots. Zorgt Instagram-shopping voor de komst van een nieuw tijdperk. Blijkt uit een onderzoek van PegaSystems dat de implementatie van Bots lastiger is dan verwacht en vergt het ethisch gebruik van Artificial Intelligence meer aandacht.

Techzine: Consumenten geven vaker voorkeur aan chatbots, uitrol loopt achter’

Consumenten geven steeds vaker de voorkeur aan interactie met chatbots. Dat geldt zeker als ze onderzoek doen naar producten, nieuwe diensten leren kennen of vragen stellen aan de servicedesk. De uitrol van de spraakassistenten loopt echter nog achter.

Lees meer >

MarketingTribune: Instagram-shopping: de komst van een nieuw tijdperk?

Instagram ondergaat een evolutie. Wat begon als een fotosharing platform is uitgegroeid tot één van de grootste sociale mediaplatforms ter wereld. Sinds kort zet Instagram ook volop in op e-commerce.

Lees meer >

Klantcontact: Implementeren bots lastiger dan verwacht

Bedrijven zien veel perspectief in het automatiseren van hun operationele processen met robots. 67% geeft aan dat robotautomatisering nog effectiever is dan aanvankelijk werd verwacht. Slechts 8% vindt het minder effectief dan vooraf ingeschat. Maar de weg ernaartoe kan uitdagender zijn dan verwacht. Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek van PegaSystems.

Lees meer >

Customertalk: Ethisch gebruik artificial intelligence vraagt meer aandacht

Bij bedrijven over de hele wereld wordt naar verwachting in de komende jaren massaal artificial intelligence ingezet. Maar in die organisaties worden nauwelijks discussies gevoerd over de ethische aspecten van de AI-toepassingen. Meer dan de helft van de werkgevers wereldwijd heeft nog geen richtlijnen op papier gezet over de ethiek rondom het gebruik van artificiële intelligentie en bots. En dat terwijl 21 procent van hen zich wel zorgen maakt over het op een onethische manier gebruiken van kunstmatige intelligentie.

Lees meer >

Customerfirst: Google Assistant helpt je met videobellen via Whatsapp

Whatsapp is en blijft de populairste app wanneer het aankomt op het versturen van berichten. Als je in complete groepsapps zit, dan word je waarschijnlijk ondergespamd en doe je er verstandig aan om conversaties te muten. Maar je kunt natuurlijk ook bellen en zelfs videobellen via de service. Mocht je daarbij geen zin hebben om handmatig je contactpersoon op te zoeken en die persoon te bellen, dan kun je vanaf nu ook gebruik maken van Google Assistant.

Lees meer

Customertalk: Webwinkels benutten de kansen van Black Friday niet volledig

Het Amerikaanse fenomeen Black Friday is in korte tijd ook een begrip in Nederland geworden. Dit is in de Verenigde Staten van Amerika de dag na Thanksgiving Day, een vrijdag waarop veel Amerikanen vrij hebben. De retailsector heeft dit gegeven aangegrepen om de winterse feestdagen extra onder de aandacht te brengen. Ook de e-commerce-sector speelt op deze dag in. Maar Nederlandse webshops laten vooralsnog miljoenen aan extra omzet liggen tijdens Black Friday – de dag die dit jaar op 29 november valt.

Lees meer

Emerce: Peter voor de Wind, Swapfiets: ‘Service is alles’

Met het allereerste fietsabonnement ter wereld zet Swapfiets Fiets-as-a-Service in de markt. Succesvol, zo getuigen de groeiende aanwezigheid in Europa en het winnen van de Emerce E-commerce 2019 Challenger award. Voornaamste focus? “Te gekke service”, zegt Peter voor de Wind, Global Customer Service Manager.

Lees meer

Marketingfacts: De plug&play-organisatie: digitaal transformeren bij Philips

In amper tien jaar transformeerde elektronicabedrijf Philips tot een digitaal zorgtechnologiebedrijf dat kan concurreren met ICT-giganten als Google, Microsoft en IBM. Dat deed het door zich radicaal te concentreren op kernactiviteiten en voor het overige snel en slim voort te bouwen op het werk van anderen, of in digitale termen: slim in te pluggen op de platformen van anderen. Dit is hoe Philips een plug&play-organisatie werd.

Lees meer

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home