NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Maximaliseer klantretentie door next-level service

Telco’s, tegenwoordig win jij de battle door een hoofdrol weg te leggen voor excellente klantbeleving via messaging apps. Zo weet jij klanten langer te binden en verlaagt de customer churn rate. Hoe dit voor elkaar te krijgen? Laat chatbots vingervlug FAQ’s oppakken zonder handmatige inspanning, en laat agents zich focussen op complexere klantvragen die om extra persoonlijke aandacht vragen.

WhatsApp bot, tijdwinst binnen handbereik

Mogelijkheden van selfservice via messaging

Klanten willen in charge zijn. Zeker in deze tijdsgeest hebben zij in de richting van Telco’s torenhoge verwachtingen van de service. Met de onderstaande use cases krijg jij een beeld wat messaging voor Telecom bedrijven kan betekenen.

Gebruik Selfservice via messaging voor:

Soepele onboarding van nieuwe klanten
On-demand usage checks
Automatische statusupdates
Soepele onboarding van nieuwe klanten

Soepele onboarding van nieuwe klanten

Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken. Maak het onboarding proces van nieuwe klanten dan ook een appeltje-eitje, en deel interessante afbeeldingen, instructievideo’s en overige informatie via het favoriete messagingkanaal van de klant.

On-demand usage checks

On-demand usage checks

Verras klanten met een (gebruiks)vriendelijke chatbot die in no time via elk voorkeurskanaal te hulp schiet, en naar gegevens, belgebruik of andere informatie kan vragen. Alles om de service zo persoonlijk en smooth mogelijk te laten verlopen.

Automatische statusupdates

Automatische statusupdates

Messaging is de ideale manier voor Telco’s om klanten te informeren over contractupdates tot storingen in de regio. Het mooie van bijvoorbeeld een WhatsAppje is dat de open rate 98% is in plaats van de magere 20% van de good old e-mail.

Extra sales door gepersonaliseerde shopervaring

Klanten houden van gepersonaliseerde 1-op-1 chatconversaties. Gesprekken waarbinnen vragen naar kansen kunnen worden omgebogen, maar ook extra aftersales kan worden gedaan.

Lever een gepersonaliseerde klantervaring met:

Persoonlijke deals
Guided shopping
Conversationeel keuzemenu                                            
Persoonlijke deals

Persoonlijke deals

Beloon loyale klanten met gepersonaliseerde deals die qua look and feel door rich media worden ondersteund, en verbeter tegelijkertijd de digital customer engagement.

Guided shopping

Guided shopping

Met messaging kan jij een stap verdergaan met jouw klantenservice. Begeleid klanten (chatbot of agent) in de zoektocht naar het juiste telefoonabonnement en doe persoonlijke productaanbevelingen. Een tevreden klant én extra verkoopkanaal rijker.

Conversationeel keuzemenu                                            

Conversationeel keuzemenu                                            

Met de productfinder via messaging kunnen er in een persoonlijk chatgesprek productaanbevelingen worden gedeeld die matchen met de individuele wensen. Lange formulieren invullen om persoonlijke wensen te achterhalen en geblader door productpagina’s is verleden zijn.

Upgrade de webshop met messaging 

Maak het de klant zo makkelijk mogelijk om – wanneer het ‘m uitkomt – in één click een chat te starten. De twee conversatie starters die binnen de website kunnen worden geïntegreerd, zijn:

Proactieve serviceberichten via WhatsApp

Kickstart een klantgesprek door proactief, geautomatiseerde notificaties te WhatsAppen. Ga binnen de WhatsApp Business API aan de slag met message templates, en voorzie de klant uit service oogpunt de klant van extra informatie, updates en reminders.

  • Contractinformatie updates

    Bij Telecom providers gaan veel vragen over de contractduur. Bespaar tijd voor beide partijen, en stuur proactief contractinformatie updates via WhatsApp.

  • Bestelupdates

    Update de klant proactief met een appje over een bestelbevestiging, verwachte leverdatum van een nieuwe telefoon of track & trace-code.

  • Betalingsissues

    Blijft een betaling uit, dan moet jij als Telco zelf de klant contacten. Stuur een appje en de betaling kan direct via een payment link in orde worden gemaakt.

Word piekmomenten de baas

Als er iets is waar klanten op afknappen dan is het wel op lange wachtrijen. Met de Saysimple klantcontact software is dat verleden tijd. Laat FAQ’s oppakken door chatbots. Dring het telefoonverkeer terug door het slim naar WhatsApp te routeren. Voer meerdere messaging gesprekken tegelijkertijd. En dankzij de insights binnen de intelligence module kan het workforce management worden aangescherpt. Voldoe zelfs tijdens piekmomenten aan de klantvraag zonder concessies te hoeven doen.

Manage alle kanalen vanuit één inbox

Met het Saysimple Messaging Platform kan jij in één oogopslag zien wat er speelt. Welke klantvragen zijn nieuw? Wie pakt wat op? Nooit geen geschakel meer tussen al jouw klantcontactkanalen. Eén alleszeggend overzicht it is. Daarbij hebben agents dankzij de slimme inbox meer aandacht voor de gesprekshistorie en kunnen er rijke klantprofielen worden opgebouwd. Het serviceteam bespaart meer tijd en kan via messaging persoonlijke en meer effectieve support leveren.

Gestroomlijnde workflows voor pure efficiëntie

Het Saysimple Messaging Platform is een niet op zichzelf staand systeem. Althans, dat kan wel, maar waarom koppel jij het niet aan bestaande bedrijfstools voor allround service? Zonder van systeem te switchen kunnen terugbetalingen in orde worden gemaakt, persoonlijke aanbiedingen worden gedaan, en kan de bezorgingsstatus van een nieuwe telefoon worden ingezien. At your service!

  • Omoda logo wit

Aan de slag met Messaging voor Telecom bedrijven

Vraag vrijblijvend een demo aan of WhatsApp, SMS, bel of e-mail met één van onze messaging consultants. Als geen ander weten zij wat waar voor jouw telecombedrijf kansen liggen, en wat de perfecte mix van messaging kanalen is. Wij zijn ready to connect, jij ook?

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home