NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

De kosten van messaging vs. traditionele kanalen

De kosten voor social messaging liggen aanzienlijk lager. Denk bijvoorbeeld aan ‘10 conversaties vs 1 telefoongesprek’, de mogelijkheid om met chatbots geautomatiseerde conversaties aan te gaan en de hoge conversiekansen door direct vanuit een chat digitaal te kunnen betalen. Het allerbelangrijkste is dat je ècht de kans krijgt om de dialoog met je klanten aan te gaan. Overal en op elk moment.

Bespaar kosten met messaging

Een flexibelere responstijd voor zowel zender als ontvanger en de mogelijkheid tot het voeren van doorlopende conversaties zijn onmiskenbare voordelen van service verlening via a-synchrone messaging kanalen. Je kunt communiceren zonder gebonden te zijn aan een tijd of locatie, wat de productiviteit aanzienlijk verhoogt. De inzet social messaging scheelt veel tijd en geld ten opzichte van traditionele klantenservice (per telefoon of e-mail).

 

Toename in productiviteit

Uit onderzoek blijkt dat een klantenservice medewerker maar zo’n vijftien tot twintig telefoongesprekken per uur kan verwerken. De inzet van social messaging zorgt voor een verdubbeling en in sommige gevallen zelfs voor een verdrievoudiging van het aantal gesprekken per uur. Het klantcontact neemt dus enorm toe, even als de productiviteit van de customer service agent.

 

 

Adding bot to the mix

Het ‘slim’ inrichten van ‘handover’ tussen de chatbots en de klantenservice- medewerkers zorgt voor optimale responstijden en maximale kansen op ‘first time fixes’. Dit ultieme samenspel tussen mens en machine verhoogt de klanttevredenheidscore nog meer. Chatbots maken een enorme opmars, omdat ze enorme voordelen en zichtbare resultaten bieden:

  • Een gestroomlijnde en efficiënte klantenservice
  • Eenvoudige verwerking van piekvolumes
  • De technologie is zelflerend en voelt authentiek aan
{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home