NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

Voordelen van messaging voor travel brands en klanten

Op reis gaan begint niet pas in het vliegtuig, de trein of de auto. Nee, die gaat thuis van start en eindigt (helaas) wanneer de koffers weer zijn uitgepakt. Een customer travel journey waar jij als travel brand met een appje, DM of chatbericht vraagtekens kan wegnemen, klachten kan oplossen of extra kan ontzorgen. Pro- en reactief. De voordelen van ‘travel messaging’:

Messaging is immens populair
Messaging maakt bedrijven benaderbaar
Messaging is realtime
Messaging voor communicatie op (grote) schaal
Messaging maakt persoonlijke interactie mogelijk
Messaging zorgt voor meer aftsersales omzet
Messaging is immens populair

Messaging is immens populair

Waar messaging vroeger alleen door consumenten werd gebruikt om met vrienden of familie in contact te zijn, groeit de behoefte om ook merken in een click te kunnen bereiken. Communiceren via hun voorkeurskanalen waar zij dag in dag uit actief op zijn, waarom zouden zij dat slechts beperken tot hun inner circle?

Messaging maakt bedrijven benaderbaar

Messaging maakt bedrijven benaderbaar

Digitale dialogen waar en wanneer het de klant uitkomt, daar zijn consumenten van. Zij willen op een snelle, gelijkwaardige en natuurlijk aanvoelende manier te woord worden gestaan, en kunnen reageren wanneer het hen het best uitkomt. Messaging voldoet aan die vereisten.

Messaging is realtime

Messaging is realtime

De reisindustrie is 24/7 ‘open.’ Dit betekent dat reizigers ook een helpdesk verwachten die always on is. Daarom zijn juist in deze branche realtime interacties – door het tijdgevoelige karakter van veel interacties – essentieel. Messaging helpt. Zo kunnen reizigers altijd updates ontvangen en vragen appen wanneer zij willen.

Messaging voor communicatie op (grote) schaal

Messaging voor communicatie op (grote) schaal

Technologische ontwikkelingen hebben communicatie via messaging apps op schaal mogelijk gemaakt. Een pluspunt ten opzichte van andere communicatiekanalen. Dit betekent dat het sturen van automatische berichten gebruiksvriendelijker is geworden, waardoor er meer tijd overblijft om reizigers met specifieke vragen te helpen.

Messaging maakt persoonlijke interactie mogelijk

Messaging maakt persoonlijke interactie mogelijk

Wat messaging uniek maakt, is dat het het mogelijk maakt om specifieke, gepersonaliseerde informatie en aanbiedingen met individuele reizigers te delen. Geen ruis, puur en alleen relevante informatie. Trek de aandacht en laat een positieve indruk achter.

Messaging zorgt voor meer aftsersales omzet

Messaging zorgt voor meer aftsersales omzet

Support bij kwijtgeraakte bagage tot het kopen van aanvullende diensten, zoals het bijboeken van extra beenruimte of bagage. Door via de favoriete messaging app bereikbaar te zijn, én hen in hetzelfde chatvenster te kunnen helpen bij het bijboeken van extra bagage – door middel van een veilige betalingslink en betaalbevestigingen -, zorgen medewerkers voor tevreden reizigers. En dat biedt kansen voor meer after sales omzet..

Let’s get connected via voorkeurskanalen van reizigers

De hedendaagse consument is dagelijks veel in de weer met messaging. Wil jij als bedrijf de klantbetrokkenheid boosten? Zorg dan dat jij op hun voorkeurskanalen actief bent.

Onze messaging kanalen >

Eén centrale inbox om superieure service te leveren

‘Klinkt goed dat messaging voor travel brands alleen hoe manage ik al die kanalen?’ Met het Saysimple Messaging Platform wordt het een eitje. Krijg grip op alle chatconversaties, leer wat er bij klanten speelt, waar aandachtspunten liggen en bouw waardevolle klantprofielen op, waarmee agents maatwerk service kunnen leveren. Uitmuntende support die bij reizigers in de smaak valt. Op naar de 9+ voor klanttevredenheid!

Voorbeelden van alerts en WhatsApp notificaties

De reisbranche is niet in een hokje te plaatsen. Zo ook niet de mogelijkheden van messaging voor travel brands. Om een indruk te geven aan welk type travel messaging notificaties zoal kan worden gedacht, een lijstje van meest gebruikte opties voor toerisme:

  • Alert updates

    Stuur reizigers enkele uren voor vertrek via WhatsApp een boarding pass, deel informatie over de inchecktijd of een spoorwijziging.

  • Ticket updates

    Stuur reizigers een reminder van een geboekte trip. Zijn er vragen dan kan er in één click een chat worden gestart.

  • Transport updates

    Is er een wijziging in de vluchtstatus, een vertraging of zelfs annulering? Met een druk op de knop update jij reizigers.

Verrijk de travel experience met een digitale conciërge

Een digitale conciërge die altijd voor reizigers via hun voorkeursapp WhatsApp tijdens het verblijf klaarstaat. Dat is als vakantiebestemming pas next-level service bieden. Hoe het in z’n werk gaat: reizigers zijn met een simpel appje met de (hotel)receptie chatbot in contact. Een persoonlijk chatgesprek waarin informatie wordt gedeeld, gevraagd wordt om een tandenborstel (hè weer vergeten!), roomservice kan worden besteld of gepeild wordt of alles naar wens is. Alles voor die glimlach!

Manage seizoensgebonden piekmomenten

In de zomer en winter worden en masse de koffers gepakt. Grote kans dat dit de stressvolle piekmomenten voor de klantenservice afdeling zijn. Niet wanneer jij het klantcontact managet vanuit het overkoepelende Saysimple Messaging Platform. Laat agents tegelijkertijd meerdere gesprekken voeren, laat chatbots zich buigen over FAQ’s, routeer vragen slim naar de juiste contactpersoon en verminder het telefoonverkeer met Call to WhatsApp. Het resultaat: persoonlijker klantcontact tegen lagere kosten. Win-win!

Verbind messaging met elk reserverings- of CRM-systeem

Goed om te weten is dat de Saysimple Business Messaging API platformafhankelijk is, en aan elk boekings- of reserveringssysteem kan worden gekoppeld. En daar blijft het niet bij. Wij integreren namelijk ook met populaire CRM-, e-commerce- en feedback surveysystemen. Bundel de krachten, leer jouw gasten (nog) beter kennen en verrijk de travel experience!

Verbeter de klantreis van de reiziger met Messaging

Wil jij de travel journey verrijken met messaging om zo via alle servicekanalen zonder al teveel moeite een consistente merkbeleving neer te zetten? En wil jij ondertussen werken aan de band met (loyale) reizigers? Bij Saysimple weten wij wat jij nodig hebt. Download de gratis messaging for Travel brands whitepaper of vraag vrijblijvend een demo aan.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home