NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

WhatsApp Business Software

Wil jij starten met het professioneel en schaalbaar inzetten van WhatsApp for Business? Dit kan door de WhatsApp Business API in jouw huidige service-oplossing te integreren of door te kiezen voor de Saysimple’s Team inbox. Wij helpen je bij het volledige verificatie en onboarding proces zodat jij zo snel mogelijk via WhatsApp bereikbaar bent.

  • Daikin Logo Wit
  • Omoda logo wit
  • Picnic logo donker

Mogelijkheden van WhatsApp Business

Met de WhatsApp Business API verkrijg jij als bedrijf toegang tot de volgende basis functionaliteiten:

  • WhatsApp API

    API-integratie

    Koppel WhatsApp Business eenvoudig aan bestaande systemen.

  • Rich messaging icon

    Rich Messaging

    Verrijk de klantenservice en -ervaring met rijke media.

  • Buttons icon

    Interactieve buttons

    Verrijk en stroomlijn de klantenservice met interactieve buttons.

  • WhatsApp - Bring your own number icon

    Bring Your Own Number

    Koppel een bestaand vast of mobiel nummer aan de WhatsApp Business-oplossing.

  • WhatsApp Branded messaging

    Verified account

    Upgrade naar een officieel WhatsApp Business account en straal vertrouwen uit met een groen vinkje binnen je bedrijfsprofiel.

  • WhatsApp Branded stickers

    Branded stickers

    Maak iedere klantconversatie via WhatsApp Business onderscheidend met branded customized stickers.

WhatsApp met meerdere gebruikers

Manage WhatsApp gesprekken met
meerdere gebruikers

Met de Saysimple team inbox professionaliseer jij niet alleen het klantcontact via WhatsApp. Je beantwoordt er eenvoudig inkomende gesprekken met meerdere gebruikers. Onze klanten ervaren de volgende voordelen:

  • Een betere bereikbaarheid en meer tevreden klanten door snellere response tijden.
  • Minder druk op het klantenservice team en er wordt (kosten)efficiënter gewerkt doordat alle kanalen zijn gebundeld in de team inbox.
  • Een hogere omzet: door het begeleiden van klanten tijdens het aankooptraject en in-app betalingen dankzij payment integraties.

Gebruik WhatsApp Business voor

WhatsApp for Business wordt in de dagelijkse praktijk ingezet voor:

  • Whatsapp voor klantenservice: Ga altijd en overal in gesprek met klanten en overtref hun verwachtingen.
  • Alerts: Updates, ticketaanpassingen of afspraakherinneringen kunnen geautomatiseerd worden gedeeld.
  • Notificaties: Stuur servicegerichte reminders over leveringen, orders en afspraken.
  • Twee-factor-verificatie: Beveilig klantenaccounts en help klanten hun identiteit voor belangrijke transacties te verifiëren.

Start het gesprek met WhatsApp message templates

Om klanten proactief te mogen appen, bestaan er WhatsApp message templates. Door WhatsApp goedgekeurde standaardberichten die jij naar de klant stuurt om extra service te verlenen. Denk aan tekst templates, media templates en interactieve quick reply button templates. Antwoord de klant, dan wordt er een chatgesprek gestart. Chatten maar!

Meer over WhatsApp template berichten >

WhatsApp Business chat widget

Voeg een WhatsApp chatvenster toe aan je website

Biedt je klant de mogelijkheid om via de WhatsApp chat-widget contact op te nemen vanaf de website.  Eén druk op de knop en het appen vanaf elk device kan beginnen. Toon als bedrijf jouw always on-mentaliteit en gebruik het chatvenster als extra contactmogelijkheid naast click-to-chat-links, contactbuttons en QR-codes.

Snel bereikbaar via WhatsApp Business

Samen met één van onze messaging consultants doorloop je snel en eenvoudig het hele proces en ben je als organisatie binnen no-time bereikbaar via WhatsApp Business.

Vraag een WhatsApp account aan

In deze fase doorloop je samen met de door ons toegewezen messaging consultant het verificatieproces bij WhatsApp.

Integratie & setup

Nadat je aanvraag is goedgekeurd helpen wij je bij de setup van jouw WhatsApp account en koppelen we het kanaal aan de team inbox.

Start

WhatsApp is gekoppeld aan de team inbox van Saysimple en je bent klaar om het kanaal te promoten en conversaties te voeren.

FAQ 'WhatsApp Business'

Zie hier de veelgestelde vragen over WhatsApp Business. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust even contact op.

Hoe communiceer je met klanten op WhatsApp Business?

Customer Care Window: Wanneer je klanten contact met je opnemen of je antwoorden geven, wordt er een customer care-venster geopend. Je bent in dit window niet beperkt tot de vooraf goedgekeurde Message Templates. Lees meer > 

Rich Message Templates: Als je de klant eerst wilt bereiken, kun je -na het verkrijgen van een opt-in- gebruik maken van Message Templates die afbeeldingen, documenten en tekst kunnen bevatten. Lees meer > 

Hoe kan ik media message templates gebruiken?

Rich Message Templates: Als je de klant eerst wilt bereiken, kun je -na het verkrijgen van een opt-in- gebruik maken van Message Templates die afbeeldingen, documenten en tekst kunnen bevatten.

Denk daarbij bijvoorbeeld aan orderbevestigingen, verzendberichten of facturen, boarding passes, routebeschrijvingen of bankafschriften.  Lees meer over het gebruik van media templates.

Wat kost WhatsApp Business account bij SaySimple?

Bij Saysimple betaal je voor de volledige toegang tot ons messaging platform. Je betaald bij ons voor wat je verbruikt en daarom hanteren wij een prijs per uniek maandelijks contact. Meer informatie over onze tarieven vind je hier.

Naast de volledige toegang tot ons platform betaal je afhankelijk bij van het land per WhatsApp template bericht, oftewel het versturen van een proactieve notificatie, een bedrag van  6 tot 7 eurocent per verstuurd bericht aan Facebook. Bekijk hier de tarieven.

WhatsApp Business voor jouw organisatie

Vraag hieronder vrijblijvend een demo aan, of bekijk onze prijzen.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home