NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

WhatsApp chatbot, een aanwinst voor het klantenserviceteam

Chatbots onpersoonlijk en kil? WhatsApp chatbot bewijst het tegendeel. Het is dé manier om klanten in een splitsecond via hun favoriete messaging kanaal te woord te staan. Automatische berichten met een persoonlijke lading. Berichten die lange wachttijden voor klanten besparen, en voor de klantenservice werk uit handen neemt. WhatsApp chatbot als ideale partner in jouw klantenservicestrategie.

WhatsApp chatbot als digitale collega

WhatsApp chatbot als digitale collega

Supersnel voor klanten klaar staan zonder dat zij hun comfortzone uit hoeven. WhatsApp chatbot is de nieuwe always on-collega. De collega op wie altijd kan worden gebouwd, overdag en ‘s nachts. Met een slimme customer service bot zijn lange wachtrijen, ergernissen en beantwoording van veelgestelde vragen passé. Slimmer, sneller en efficiënter al chattend de gewenste informatie delen. Klantenservice die altijd en overal voor iedereen klaarstaat.

Voordelen van WhatsApp bot

Het WhatsApp chatbot platform is er één die de klantenservice er goed bij kan hebben. Waarom?

  • 24-7 bereikbaar

    Bereikbaarheid to the max

    WhatsApp chatbots zorgen voor 24/7 bereikbaarheid. Verwachtingen overtreffen begint hier.

  • Van chat naar conversie

    Van chat naar conversie

    Richt chatconversaties in met leadformulieren en kalenderfunctionaliteiten die met het klantprofiel matchen.

  • chatbot voor ondersteuning tijdens het aankoopproces

    Ondersteun het aankoopproces

    Verbeter de online shopervaring met digitale shopping assistants. Begeleid en adviseer de klant in het aankooptraject.

  • Calls en e-mails downgraden – 2

    Calls en e-mails downgraden

    Met een WhatsApp bot is er real-time support zonder lange wachtrij. Precies zoals de klant het het liefst ziet. En de agents! Voor hen betekent het namelijk een aangename werkdruk.

  • chatbot voor tijd en kostenbesparing

    Hand op de knip

    WhatsApp chatbots kunnen meerdere conversaties tegelijkertijd oppakken. Multitaskers en kostenbespaarders in een.

  • Calls en e-mails downgraden

    Minimaliseer het serviceteam

    Verwerk piekvolumes met kleinere supportteams of zet agents alleen daar in waar zij vergeleken met de geautomatiseerde WhatsApp bot beter van dienst kunnen zijn.

WhatsApp bot, tijdwinst binnen handbereik

WhatsApp bot, tijdwinst binnen handbereik

Een simpele bespaartip:  Een telefoongesprek duurt al snel zo’n vier minuten. Stel een customer service bot neemt dagelijks tweehonderd chatconversaties van agents automatisch over, dan bespaart dat achthonderd minuten per dag. Dat is maar liefst dertien uur minder wat er aan personeelskosten hoeft te worden uitgegeven.

Slim routeren met WhatsApp chatbot

Slim routeren met WhatsApp chatbot

WhatsApp bots zijn er niet alleen om klanten in een mum van tijd te woord te staan, maar ook om hen naar de juiste afdeling of contactpersoon te routeren. Het enige wat hiervoor nodig is, is het instellen van bepaalde routing regels en het aanmaken van teams.

Chatbot geschikt voor ieder messaging kanaal

Inzetbaar via ieder kanaal

SaySimple’s praatgrage chatbots zijn voor elk messaging kanaal inzetbaar. Van WhatsApp tot webchat, en van Viber tot Facebook Messenger.

Mens x technologie, een power couple

Overtref klantverwachtingen door altijd daar te zijn wanneer zij jou nodig hebben. Bundel de kracht van WhatsApp bots en agents om optimaal aan die verwachtingen te voldoen.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home