NIEUWE TARIEVEN Betaal slechts € 0,10 cent per maandelijks uniek contact Meer informatie

WhatsApp message template, wat is het?

WhatsApp templates zijn herbruikbare, gestandaardiseerde tekstberichten die bedrijven naar klanten kunnen sturen. Ondanks dat het om ‘recyclebare’ notificaties, alerts en serviceberichten gaat, krijgen deze alsnog door een aantal variabelen een persoonlijke touch. Ideaal voor (e-commerce)bedrijven om klanten te updaten over de bestel-, bezorg of reserveringsstatus. Een WhatsApp message template kan er als volgt uitzien.

WhatsApp (Media) Message templates

Waar WhatsApp message templates puur platte tekstberichten zijn, zijn WhatsApp media message templates de visuele upgrade ervan. Het ondersteunt multimedia, zoals PDF, video en foto. Voorbeelden uit de praktijk zijn bioscooptickets, retourlabels en financiële maandoverzichten. En mooie bijkomstigheid aan deze automatisering, is dat papier- en mailingskosten worden geminimaliseerd, en consumenten sneller worden geholpen.

Verrijk WhatsApp (media) message templates met Quick Reply Buttons

Voeg Call-to-Action of Quick Reply buttons aan een WhatsApp (media) message template toe de de klanttevredenheid en -betrokkenheid te maximaliseren. CTA-buttons (max. 2 per template) als ‘bezoek website’ of ‘bel ons’ zijn er om klanten in één klik met jouw klantenservice in contact te laten komen. Quick Reply buttons (max. drie per template) maken het de klant makkelijk om eenvoudig een bericht terug te sturen.

WhatsApp template message toepassingen

WhatsApp business templates in de vorm van notificaties, alerts en serviceberichten zijn een slimme manier om klanten te updaten. Zo worden ze gebruikt voor:

  • Ticket alerts

    Stuur alerts over tickets voor evenementen, zoals concerten, theater- of bioscoopbezoeken.

  • Reserveringsbevestigingen

    Stuur bevestigingen van een reservering voor o.a. hotelovernachtingen of autoverhuur.

  • Betalingsbevestigingen

    Stuur via WhatsApp notificaties van gemaakte en / of ontvangen transacties.

  • Bestelbevestiging

    Stuur bevestigingen van een onlangs geplaatste bestelling of leveringsupdate.

  • Finance updates

    Deel de up-to-date status van iemands persoonlijke financiële situatie en openstaande activiteiten.

  • Transport updates

    Stuur een update over een transport gerelateerde reservering. Van boarding passes tot treinkaarten.

WhatsApp message template randvoorwaarden

Alleen met een WhatsApp business template message dat vooraf door WhatsApp is goedgekeurd, kan een bedrijf klanten contacten. Daarbij ontvangen alleen die klanten berichten die hiervoor een opt-in hebben gegeven. Reageren klanten, dan wordt er een customer care-venster geopend. Een interactief speelveld waar jij niet langer aan WhatsApp business templates bent gebonden. Weet wel dat de klok tikt. Na 24 uur brengt WhatsApp chatkosten in rekening.

  • Picnic logo donker

Ontdek de kracht van
WhatsApp message templates

Vraag vrijblijvend meer informatie aan over WhatsApp business templates, wat het voor jouw bedrijf kan beteken en hoe wij het in ons SaySimple Messaging Dashboard kunnen implementeren. Ga je aan de slag? Dan helpen wij met het meedenken bij het opstellen van templates die passen bij jouw bedrijfsdoelstellingen en werkprocessen.

{{ showError(errors.items, 'step', '') }}

Vraag een gratis demo aan

Je zit nergens aan vast.

Voor we het vergeten...

Nog wat details en we zijn good to go.

Thank you!

We will call you within two working days to schedule a personal demonstration.
Can't pick up the phone? No worries, we'll send you an email!

Go home